پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چگونه يك حسابدار پولدار شويم ؟
نوشته شده در سه شنبه 14 مرداد 1396
بازدید : 714
نویسنده : بالاخاني

:: برچسب‌ها: حسابدار ,



چگونه يك حسابدار پولدار شويم ؟
نوشته شده در سه شنبه 14 مرداد 1398
بازدید : 16540
نویسنده : بالاخاني

چگونه يك حسابدار پولدار شويم ؟

 

 نکته ای كه واقعاً در حسابداري مهم است و  دوستان و علاقمندان بايد به آن توجه کنند تا به یک فرد حرفه ای و پولدار  تبدیل شوند اعتماد به نفس است سپس  مطالعه ، تلاش مستمر و داشتن هدف و برنامه  برای رسیدن به موفقیت .

مطمئنا  هر فرد حرفه ای و موفق در حسابداری و حتی ساير  رشته ها ، برای خود دارای يك برنامه ريزي بوده است . اینجا دو تا مسئله مطرح می شود : یکی اینکه منظور از موفقیت چیست ؟ و دیگر اینکه چه برنامه ای شما را به سمت موفقیت مطلوب هدایت می کند. منظور از موفقیت در رشته حسابداری ، یک فرد حرفه ای ، دارای مهارت ، پرستیژ و درآمد خیلی بالاست .اما بحث ما درباره رسیدن به این جایگاه است . عبور از پل سختی ها با نیرویی به نام برنامه ریزی امكان پذير است . اگر واقعاً می خواهید به یک فرد حرفه ای و متخصص تبدیل شوید ، از همین الان شروع کنید. ابتدا یک دورنمای نزدیک برای خود ترسیم کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید. در رشته حسابداری این انتخاب نوع جایگاه و اینکه واقعاً می خواهید چیکاره شوید خیلی مهم است ! برای اینکه بتوانید بالا بروید واقعاً از این پل به سلامت عبور کنید ، بطور دقیق مشخص کنید که در طی چه مدتی می خواهید به چه چیزی برسید ؟

مرحله به مرحله تا رسیدن به هدف اصلی !

این یک نکته کلیدی و موثر در روند شغلی شماست . ابتدا یک هدف مورد علاقه را انتخاب کنید و برنامه ریزی خود را مرحله به مرحله اجرا کنید. یک تیم باشگاهی  ، با هدف قهرمانی در لیگ پا به عرصه مسابقات می گذارد و برای این هدف برنامه ریزی می کند . به عنوان مثال نمونه هایی از روش های برنامه ریزی مدیران باشگاه  : خرید بازیکن ، برگزاری اردو های تمرینی ، استخدام مربی با تجربه ، جذب اسپانسر قوی و فراهم کردن محیط خیلی خوب برای باشگاه ، ساپورت به موقع بازیکنان و دست اندرکاران و ….. می باشد. پس نوع موفقیت اینجا مشخص می شود ، شاید تیمی که خود را در جدول حفظ می کند تا به لیگ پایین تر نرود هم خود را موفق تصور کند ولی آیا از نظر هواداران و کارشناسان و رقیبان یک موفقیت محسوب می شود ؟

شما هم اگر می خواهید رده های بالاتری را در این جدول کسب کنید ، باید برنامه ریزی کنید . یک نمونه از برنامه ریزی موفق در رشته حسابداری می تواند مانند نمونه زیر می باشد :

انتخاب هدف : من میخواهم تا دو سال دیگر یک مدیرمالی موفق با درآمد 20میلیون در ماه شوم .

برناهمه ریزی مراحل این هدف  :

 شرکت در دوره های آموزشی حرفه ای

خریدن کتابهای معتبر تخصصی مانند انتشارات سازمان حسابرسی

مراجعه به موسسات حسابداری حرفه ای جهت شرکت در دوره های کارآموزی تخصصی مدیرمالی

شرکت در همایش ها ی مهم تخصصی حسابداری

ارتباط با افراد حرفه ای – استفاده بهينه از اينترنت و ....

سعي كنيد كه اهدافتان بزرگ باشد اين خیلی مهم است . مثلا اگر من درآمد ماهانه بيست ميليون را به جاي ده ميليون انتخاب کنم و یا بجای يك  حسابدار موفق یک مدیر مالی موفق را در ذهن خود داشته باشم  به همان اندازه تلاش و كوشش من بيشتر خواهد بود .  اگر شما برای خودتان چنین ترسیمی داشته باشید و واقعاً بخواهید به این جایگاه برسید مطمئناً یک لحظه هم نمی توانید آرام و قرار داشته باشید منظور داشتن استرس و تنش نیست بلکه منظور این است که هر روز و در هر ساعت برنامه ریزی خود را بررسی می کنید تا بدانيد  چگونه از فرصتها و ساعات مفیدتان بهترین بهره برداری را داشته باشيد  .

يادمان باشد تلاش بيشتر = درآمد بيشتر  

 

آرزومند موفقيت شما

                بالاخاني

 


:: برچسب‌ها: حسابدار پولدار " پول حسابدار" ,



ارزش افزوده
نوشته شده در شنبه 30 بهمن 1395
بازدید : 296
نویسنده : بالاخاني

 شرح و توضیحات مورد نیاز در خصوص جرایم ارزش افزوده : 

 
ماده ۲۲- مؤدیان مالیاتی در صورت انجام ندادن تکالیف مقرر در این قانون ویا در صورت تخلف از مقررات این قانون، علاوه بر پرداخت مالیات متعلق وجریمه تأخیر، مشمول جریمه ای به شرح زیر خواهند بود:
۱- عدم ثبت نام مؤدیان در مهلت مقرر معادل هفتاد وپنج درصد (۷۵%) مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نامه یا شناسایی حسب مورد.
۲- عدم صدور صورتحساب معادل یک برابر مالیات متعلق.
۳- عدم درج صحیح قیمت در صورتحساب معادل یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق.
۴- عدم درج وتکمیل اطلاعات صورتحساب طبق نمونه اعلام شده معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
۵- عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی به بعد حسب مورد، معادل پنجاه درصد (۵۰%) مالیات متعلق.
۶- عدم ارائه دفاتر یا اسناد ومدارک حسب مورد معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.
 
 
ارایه اطلاعات تکمیلی در خصوص ماده 22 : 
1-اگر جریمه بند 1 دریافت گردد جربیمه بند 5 منتفی میگردد . 
2-اگر جریمه بند 2 دریافت گردد ، جریمه بند 3 و 4 موضوعیت ندارد . 
3-مبنای محسابه جرایم تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه است . 
4-جرایم بند 6 جمع شونده است چون از عبارت یا استفاده شده، اگر هر دو مورد رعایت  نشود جمع جریمه 50% میباشد.
5-عدم ارایه صورت حساب در حکم عدم صدور است . اگر جریمه موضوع بند 2 شامل مودی شود جریمه بند 6 دیگر موضوعیت ندارد . 
6- کلیه جرایم ارزش افزوده غیر قابل بخشودگیست به جز یک مورد خاص .

:: موضوعات مرتبط: , امور مالي , متفرقه , ,



مالیات عیدی
نوشته شده در شنبه 30 بهمن 1395
بازدید : 266
نویسنده : بالاخاني

  مالیات عیدی به چه میزان می باشد؟

 
مبلغ عیدی تا سقف دو برابر حداقل حقوق معاف از مالیات است. این به این مفهوم نیست که الباقی عیدی مشمول مالیات می شود، بلکه الباقی عیدیبه عنوان بخشی از درآمد مشمول مالیات با درآمد طی سالتون جمع شده و اگر از رقم معافیت سالانه (دوره کارکرد) بیشتر شد، پس از کسر شدن از مبلغ معافیت باقیمانده مشمول مالیات بوده و باید ده درصد آن به عنوان مالیات کارگر محاسبه شود. به این روش روش تجمیعی محاسبه مالیات می گویند.
 

:: موضوعات مرتبط: امور مالي , ,



زیان انباشته
نوشته شده در شنبه 30 بهمن 1395
بازدید : 261
نویسنده : بالاخاني

 ✅ انتقال زیان انباشته به حساب سهامداران و شرکاء ممنوع

 

:: موضوعات مرتبط: امور مالي , ,



تعطیلی سی ام اسفند
نوشته شده در شنبه 30 بهمن 1395
بازدید : 228
نویسنده : بالاخاني

 ‌در تقویم سال ۹۵ روز ۳۰ اسفند تعطیل نیست، اما ساعت تحویل سال، ساعت ۱ و ۵۸ دقیقه همین روز است. با این شرایط باید روز مذکور را تعطیل حساب کرد یا کاری؟ برخی از کارفرمایان از کارگران خواسته اند یک روز جمعه بجای ۳۰ ام اسفند با شرایط عادی سر کار بیایند، تکلیف چیست؟ 

 

:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



حسابداری
نوشته شده در شنبه 30 بهمن 1395
بازدید : 310
نویسنده : بالاخاني

 مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به گزینه  " پیگیری سریع وضعیت ثبت نام شماره اقتصادی " در بخش " ثبت نام و صدور شماره اقتصادی "،  سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی

 
به نشانی   www.TAX.gov.ir   
 
نسبت به استعلام آخرین وضعیت خود در فرآیند ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایند.
 

:: موضوعات مرتبط: امور مالي , ,



آیا میدانستید ؟؟؟
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 270
نویسنده : بالاخاني

 


:: موضوعات مرتبط: امور مالي , ,



گروه تخصصی نوین محاسبان معاصر
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 354
نویسنده : بالاخاني

 ارائه کلیه خدمات تخصصی حسابداری 


:: موضوعات مرتبط: امور مالي , ,



ارائه خدمات مالی
نوشته شده در چهار شنبه 26 آبان 1395
بازدید : 320
نویسنده : بالاخاني




تفاوت ممیز و ذی حساب
نوشته شده در یک شنبه 27 تير 1395
بازدید : 462
نویسنده : بالاخاني

 آنالیز شغل حسابرسی، ممیز مالیاتی و ذی حساب

 

بسیاری از افراد تفاوت بین حسابرس، ذی حساب و ممیز مالیاتی را به طور کامل نمی دانند و همین امر باعث بوجود آمدن اشکالاتی در روند کارشان میشود.

در این پست به بررسی تفاوت ها میان این ۳ گروه میپردازیم.

برای اینکه این سه موضوع را با هم مقایسه کنیم بهتر است که ابتدا هر سه مفهوم را تعریف کنیم .

ابتدا حسابرس :

حسابرس یا حسابرس مستقل فرد یا موسسه صلاحیت داری است که مسئولیت نهایی حسابرسی صورتهای مالی را به عهده می گیرد و دفاتر ، اسناد و مدارک واحد مورد رسیدگی را حسابرسی و درباره مطلوبیت ارائه و قابلیت اعتماد صورتهای مالی آن واحد ، بر اساس ضوابط حرفه ای ، اظهار نظر می کند. در موارد ارائه خدمات مرتبط، حسابرس، الزاما فرد یا موسسه ای نیست که حسابرسی صورتهای مالی واحد اقتصادی را بر عهده دارد .

امروزه، دامنه وظایف حسابرس گسترش یافته است و علاوه بر حسابرسی معاملات تکمیل شده و صورتهای مالی، حسابرسی جامع و بررسی و ارزیابی پیش بینی های مالی و نظایر آن را نیز در بر می گیرد.

احراز صلاحیت حرفه ای حسابرس مستلزم تحصیلات دانشگاهی ، تجربه در حد مقرر وگذراندن امتحانات حرفه ای است که توسط مجامع حرفه ای به عمل می آید . در ایران پس از تشکیل جامعه حسابداران رسمی ایران فرد یا موسسه ای خواهد توانست از عنوان (( حسابدار رسمی – حسابرس مستقل )) استفاده کند که بر اساس آیین نامه (( تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و چگونگی انتخاب آنان )) موضوع ماده واحده قانون (( استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذیصلاح بعنوان حسابدار رسمی – مصوب ۲۵/۱۰/۱۳۷۲ )) انتخاب شود و اساسنامه ، آیین نامه ها و سایر ضوابط جامعه حسابداران رسمی ایران را بپذیرد و به عضویت جامعه مزبور درآید و بطور تمام وقت به ارائه خدمات تخصصی و حرفه ای اشتغال ورزد.

این یک تعریف نسبتا کامل درباره حسابرس بود .

حال تعریف ذی حساب :

ذی حساب فردی است که در استخدام وزارت امور اقتصادی و دارائی است و در یک واحد دولتی یا وابسته به دولت مستقر می باشد تا به کلیه هزینه ها و درآمد ها نظارت کامل داشته باشد . تمامی هزینه ها در موسسات دولتی و وابسته به دولت زیر نظر این شخص صورت می گیرد. در واقع ذی حساب باید اجازه انجام هزینه را به موسسه بدهد تا موسسه بتواند هزینه را انجام دهد. ذی حساب فرد مستقلی از موسسه است و از موسسه ای که در آن فعالیت دارد حقوق دریافت نمی کند.

 

این هم تعریفی کوتاه درباره ممیزی مالیاتی :

ممیزی مالیاتی فردی است که در استخدام وزارت امور اقتصادی و دارائی می باشد و دفاتر موسسات را مورد بررسی قرار می دهد تا مطابق با درآمد ها وهزینه های موسسه مالیات وضع کند. ممیز مالیاتی لزوما وارد موسسه نمی شود بلکه موسسه وظیفه دارد تا دفاتر را تسلیم ممیزی نماید. فرد ممیز یک شخصیت کاملا مجزای از موسسه است و کلیه حقوق خود را از وزارت امور اقتصادی و دارائی دریافت می کند.

 

حال با تعریف سه مورد بالا بهتر می توان تفاوتهای این سه موضوع را بررسی کرد . به طور کلی این تفاوتها عبارتند از :

۱- ممیزی مالیاتی و ذی حساب یک فرد هستند ولی حسابرس می تواند یک فرد یا موسسه باشد .

۲- ذی حساب در موسسه بطور دائم مستقر می باشد. حسابرس برای مدت کوتاهی در موسسه مستقر می شود. ولی ممیز مالیاتی لزوما وارد موسسه نمی شود.

۳- ذی حساب و ممیزی مالیاتی هر دو در استخدام وزارت امور اقتصادی و دارائی هستند. اما حسابرس یک شخصیت کاملا مستقل می باشد.

۴- ذی حساب و ممیزی مالیاتی حقوق خود را از موسسه ای که در آن فعالیت می کنند دریافت نمی کنند. اما حسابرس حقوق انجام خدماتش را از موسسه مزبور دریافت می کند.

۵- ذی حساب در موسسات دولتی و وابسته به دولت مستقر شده و فعالیت دارد. ولی درباره حسابرس و ممیز مالیاتی لزوما این مسئله صادق نیست.

تفاوت های دیگری نیز بین حسابرس، ممیزی مالیاتی و ذی حساب وجود دارد که بهتر است آنها را شما پیدا کنید. تفکر کنید و مطمئن باشید که با تفکر و اندیشه همواره یک گام جلوتر از هم قطاران خود هستید.

 

حسابرسی را به طور صحیح بشناسیم




خطر های حساب سازی
نوشته شده در پنج شنبه 22 مرداد 1394
بازدید : 517
نویسنده : بالاخاني

 ۱- عدم ثبت فروش و درامد در دفاتر و یا کمتر ثبت کردن انها از طریق به وجوداوردن خریداران ساختگی و کد (شماره اقتصادی)جعلی و یا کد دیگران مخصوصا موسساتی که فروش کالای انها از طریق شعبه،نمایندگی ،کارگزار و توزیع کننده به عمل می اید

 

 

2-حساب سازی و حساب به حساب کردن،ثبت فروش یا درامد در حسابهای بستانکاران،جاری شرکاء و غیره

۳-ثبت خرید کالا و دارایی در حساب هزینه بر خلاف موازین مربوط

 

4-اضافه منظور نمودن قیمت خرید کالا و دارایی از طریق به وجود اوردن فروشندگان و فاکتور های ساختگی و یا ثبت خرید کالا و هزینه هایی که واقعیت ندارند

 

5-کمتر تحویل گرفتن مقدار یا تعداد کالاهای خریداری داخل یا وارداتی و ثبت تمامی مبلغ خرید در دفاتر

 

6-ثبت هزینه های مستقیم خرید یا واردات کالا در حساب هزینه های جاری

 

7- متورم کردن مبلغ مندرج در فاکتور های خرید و هزینه ها از طریق تبانی با مشتری

۸-منظور نمودن هزینه های واهی و شخصی به حساب هزینه های موسسه

 

9-ارائه صورتحسابهای خرید و هزینه ها بیش از یک بار به حسابرسان

 

10-خارج کردن کالای سالم از حسابها به عنوان ضایعات و عدم ثبت فروش انها در دفاتر

 

11-دست کاری در وسایل اندازه گیری کالا(کم فروشی)و سوءاستفاده از صندوقهای فروش نقدی و عدم ثبت فروش واقعی در دفاتر

 

12-منظور نمودن مطالبات لا وصول واهی و یا عدم ثبت وصول مطالبات خذف شده

 

13-یستانکار نمودن حساب مشتریان بابت برگشت واهی کالا و منظور نمودن تخفیفات نقدیساختگی به حساب مشتریان

 

14-خارج نمودن داراییهای مستهلک شده از حسابها به منظور کتمان درامد و فروش انها در زمان واگذاری یا انحلال

 

15- تسعیر غیر واقعی نرخ ارز به منظور کتمان سود و نشان دادن زیان

 

16-انعفاد قراردادهای صوری و فاکتورهای ساختگی خرید مواد و کالا واسناد هزینه

 

17-عدم ثبت برخی از هزینه ها به منظور کتمان برخی از درامدها

 

18-ارائه قیمت تمام شده کالای ساخته شده بیشتر از قیمت واقعی از طریق افزایش غیر وافعی قیمت مواد یا موادی که خریداری نشده-دستمزد و سربار تولید

 

19-جایگزین کردن مواد اولیه ارزان قیمت به جای مواد گران قیمت

 

20-کم فروشی کالا از طریق چاپ وزن بیشتر کالا روی قوطی یا جعبه یا بسته بندی

 


:: موضوعات مرتبط: امور مالي , ,
:: برچسب‌ها: حساب سازی ,



داستان
نوشته شده در یک شنبه 19 مرداد 1393
بازدید : 659
نویسنده : بالاخاني

  

 

 

داستان “اتاق بادکنکی”

 

در سمیناری به حضار گفته شد اسم خود را روی بادکنکی بنویسید .

همه اینکار را انجام دادند و تمام بادکنک ها درون اتاقی دیگر قرار داده شد .

اعلام شد که هر کس بادکنک خود را ظرف 5 دقیقه پیدا کند .

همه به سمت اتاق مذکور رفتند و با شتاب و هرج و مرج به دنبال بادکنک خود گشتند

ولی هیچکس نتوانست بادکنک خود را پیدا کند .

دوباره اعلام شد که این بار هر کس بادکنکی که برمیدارد به صاحبش دهد .

طولی نکشید که همه بادکنک خود را یافتند .

دوباره بلندگو به صدا درآمد که این کار دقیقاً زندگی ماست .

وقتی تنها به دنبال شادی خودمان هستیم به شادی نخواهیم رسید .

در حالی که شادی ما در شادی دیگران است .

شما شادی را به دیگران هدیه دهید و شاهد آمدن شادی به سمت خود باشید …

 

 

داستان ” 8دقیقه غیر قابل تحمل”

 

نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود .

اکران فیلم شروع شد .

شروع فیلم سقف یک اتاق دو دقیقه بعد همچنان سقف اتاق .

همه تماشاگران منتظر حضور شخصی و یا حرکت دوربین بودند ، اما

بازهم دقایق سه ، چهار ، پنج …….. هشت ، همچنان فیلم فقط سقف اتاق را نمایش میداد !

کم کم صدای همه در آمد ، اغلب حاضران سینما را ترک کردند !

ناگهان دوربین حرکت کرد و آمد پایین و به جانباز قطع نخاع خوابیده روى تخت رسید .

زیرنویس : این تنها ۸ دقیقه از زندگى این جانباز بود و شما طاقت نداشتید …

 

داستان آموزنده “مهندس و کارگر”

 

روزی ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽ ، ﺍﺯ ﻃﺒﻘﻪ ﺷﺸﻢ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﮔﺮﺍﺵ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻪ .

ﺧﯿﻠﯽ ﺍﻭﻧﻮ ﺻﺪﺍ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﻠﻮﻏﯽ ﻭ ﺳﺮﻭ ﺻﺪﺍ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﻤﯿﺸﻪ .

ﺑﻪ ﻧﺎﭼﺎﺭ ﻣﻬﻨﺪﺱ 10 ﺩﻻﺭ ﻣﯿﻨﺪﺍﺯﻩ ﭘﺎﯾﯿﻦ ( ﺗﺎ ﺑﻠﮑﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺑﺎﻻ ﺭﻭ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻪ ) .

ﮐﺎﺭﮔﺮ 10 ﺩﻻﺭ ﺭﻭ ﺑﺮﻣﯿﺪﺍﺭﻩ ﻭ ﺍﻭﻧﻮ ﺗﻮﺟﯿﺒﺶ ﻣﯿﺬﺍﺭﻩ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎﻻ ﺭﻭ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩﻥ .

ﺑﺎﺭ ﺩﻭﻡ ﻣﻬﻨﺪﺱ 50 ﺩﻻﺭ ﻣﯿﻔﺮﺳﺘﻪ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ

ﺑﺎﻻ ﺭﻭ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﻪ ﮐﻪ ﺑﺒﯿﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﻮﻝ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺍﻭﻣﺪﻩ، ﭘﻮﻟﻮ ﻣﯿﺬﺍﺭﻩ ﺗﻮ ﺟﯿﺒﺶ .

ﺑﺎﺭ ﺳﻮﻡ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺳﻨﮓ (ﮐﻮﭼﮑﯽ) ﺭﻭ ﻣﯿﻨﺪﺍﺯﻩ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻭ ﺳﻨﮓ ﻣﯿﺨﻮﺭﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﮐﺎﺭﮔﺮ .

ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺳﺮﺷﻮ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﻭ ﺑﺎﻻ ﺭﻭ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﯿﮑﻨﻪ

ﻭ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﮐﺎﺭﺷﻮ ﺑﻬﺶ ﻣﯿﮕﻪ ﻭ ﺣﺮﻓﺎﺷﻮ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﻣﯿﺰﻧﻪ .

ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ

ﺧﺪﺍﯼ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﯿﻔﺮﺳﺘﻪ ﺍﻣﺎ ﻣﺎ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺬﺍﺭ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ .

ﺍﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺳﻨﮓ ﮐﻮﭼﮑﯽ ﺑﺮ ﺳﺮﻣﻮﻥ ﻣﯿﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﮐﻮﭼﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻧﺪ

ﺩﺭ ﺍﻭﻥ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺭﻭﯼ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﯾﻢ ، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺳﺖ ، ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ

ﮐﻪ ﺍﺯ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻣﺎﻥ ﻧﻌﻤﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺭﺳﯿﺪ ، ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺬﺍﺭ ﺑﺎﺷﯿﻢ

ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺳﻨﮕﯽ ﺑﺮ ﺳﺮﻣﺎﻥ ﺑﯿﻔﺘﺪ


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



رابرت كيوساكي
نوشته شده در یک شنبه 19 مرداد 1393
بازدید : 600
نویسنده : بالاخاني

 رابرت در هاوایی به دنیا آمد و در همان جا بزرگ شد. او چهارمین نسل یک خانواده دورگه ژاپنی – امریکایی بود. پدرش رئیس آموزش و پرورش ایالت هاوایی بود. او پس از اتمام دوران دبیرستان در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین و مسلح نظامی راهی ویتنام شد. در بازگشت از ویتنام، زندگی مالی و تجاری رابرت آغاز شد. در سال ۱۹۷۷ او شرکتی را بنیان نهاد که نخستین کیف های پول مردانه ای که مخلوطی از نایلون و ولکرو بود، به بازار عرضه کرد. که این محصول بعدها به یک فرآورده مولتی میلیون دلاری جهانی تبدیل شد. او و محصولاتش در مجلات معتبر جهانی حضور داشته و دارند. با بازنشسته شدن در سن ۴۷ سالگی در سال ۱۹۹۶، رابرت به سرمایه گذاری یعنی آن چه بیش از همه مورد علاقه اش بود، روی آورد. در این سال رابرت در سه شرکت سهامی عام کشف نفت، طلا و نقره سرمایه گذاری عمده کرد که شرکت های نقره و طلا برای سرمایه گذارانش، پول زیادی به ارمغان آوردند. وی همچنین در این سال کتاب “پدر پولدار، پدر بی پول” را نوشت. این کتاب به مدت سه سال پر فروش ترین کتاب نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال بود. در این کتاب رابرت در مورد دو پدر خود توضیح می دهد.یکی پولدار و دیگری بی پول، اولی بسیار باهوش، تحصیلکرده و دارای مدرک دکترا از دانشگاه استنفورد و دیگری تا هشت کلاس تحصیل کرده بود. هر دوی آنها در حرفه هایشان موفق بودند و تمام عمرشان را به سختی کار کرده بودند اما یکی وقتی مرد، ده ها میلیون دلار برای خانواده و سازمان هاس خیریه به جا گذاشت، حال آنکه دیگری پس از مرگش مقروض بود. موفقیت کتاب “پدر پولدار،پدر بی پول” سبب شد تا شرکت “پدر پولدار” تاسیس شود. این شرکت یک موسسه بین المللی آموزشی است که به آموزش تجارت و سرمایه گذاری در هفت کشور جهان مشغول است و ده ها هزار دانشجو دارد. در طول دهه اخیر رابرت کتاب های زیادی را به تحریر در آورد که هر یک به نوبه خود موفقیتی را برای این شرکت به همراه داشته است. به دلیل نگرانی فراوانی که رابرت از خلا در حال رشد میان داراها و ندارها داشت، به خلق بازی “گردش پول” پرداخت که به آموزش پول اختصاص داشت. بازی ای که نیویورک تایمز درباره آن می گوید: “گردش پول، بازی جدیدی است که هدف آن آموزش سرمایه گذاری و کسب ثروت به افراد است و به سرعت طرفداران زیادی در سر تا سر جهان پیدا کرده است. “ این بازی در حقیقت بر پایه اصولی طراحی شده که در کتاب هایش به آن اشاره می کند. وی درباره ایده خلق این بازی می گوید: “من در طول سال های تحصیلی ام به این نتیجه رسیدم که بهترین شیوه یادگیری، تمرین و تکرار است. پس به فکر طراحی بازی ای افتادم که بتواند در کنار جذابیت و سر گرمی ، مفاهیم مالی، سرمایه گذاری و حسابداری را به افراد بیاموزد. آموزش چنین مفاهیمی با مطالعه کتاب و یا شرکت در کلاس های آموزشی، ممکن است کمی کسل کننده و دشوار باشد. “ هر چند حرفه رابرت، بر رشد دادن شرکت های کم سرمایه استوار است، اما در موسسه آموزشی او، مهمترین چیزی که تعلیم داده می شود، عشق و استقامت واقعی اوست. او این آموزش را با کمک گرفتن از مردان بزرگی چون اگ مندینو، زیگ زیگلار و آنتونی رابینز انجام می دهد. پیام رابرت کیوساکی آشکار است: “مسوولیت امور مالی ات را خود بر عهده بگیر، یا تا آخر عمر پذیرای دستورالعمل ها و فرمایشات دیگران باش. به دست خودت است که ارباب پول باشی یا برده اش. “ رابرت کلاس هایی دارد که از یک ساعت تا سه روز طول می کشد و به مردم درباره رموز ثروتمند شدن آموزش می دهد. گرچه سوژه های کلاس او شامل “سرمایه گذاری با بالاترین بهره و کمترین ریسک”،”چگونه به فرزندانمان آموزش دهیم پولدار شوند” و “تاسیس شرکت ها و واگذاری آن ها” است، لیکین پیام تکان دهنده و استوارش، چیز دیگری است. آن پیام چنین است: “نبوغ مالی را که در وجودتان خوابیده است، بیدار کنید. این نبوغ و استعداد، آماده سر برآوردن است. “ این همان تعریفی است که سخنران و نویسنده شهیر جهانی، آنتونی رابینز در مورد کار رابرت ابراز می دارد. او می گوید: “کار رابرت کیوساکی در امر آموزش، کاری نیرومند، عمیق، شگرف و دگرگون ساز است. من در برابر تلاش هایش سر تعظیم فرود می آورم و به تمام مردم، شرکت در این کلاس ها را توصیه می کنم. “ • مردم کم درآمد و اقشار میانی، برای پول کار می کنند اما پولدارها، پول است که کار می کند. • اکثر مردم به دلیل ترس و حرص در چرخه زندگی گرفتار می شوند. چرخه ای که شامل بیدار شدن، سر کار رفتن، بیدار شدن، پرداخت مخارج و … است. • علت اصلی فقر و نابسامانی مالی، ترس وجهل است، نه اقتصاد یا دولت و یا ثروتمندان. • اکثر مردم، تمام عمرشان را به دلیل احساس ترس به دنبال شغل ثابت، کسب حقوق، افزایش درآمد و امنیت کاری می گردند. • پولدارها دارایی می اندوزند، حال آن که بی پول ها و اقشار متوسط، بدهی می اندوزند و به اشتباه تصور می کنند که دارایی است. • شانس، به ذهن خلاق روی می آورد. • مشکل اصلی، ترس نیست، بلکه چگونگی مقابله با ترس است، مخصوصا ترس از دست ددن پول. • بازنده ها از شکست نا امید می شوند و برنده ها الهام می گیرن


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: كيو ساكي ,



چگونه پولدار شويم
نوشته شده در چهار شنبه 15 مرداد 1393
بازدید : 661
نویسنده : بالاخاني

 چگونه پولدار شويم!

 

تعریف ثروت برای افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی، ثروت، آزادی مالی برای به دست آوردن اهداف و زندگی به شیوه دلخواه است.

صرف نظر از نوع تربیت، تحصیلات، حرفه یا شیوه زندگی بسیاری از ما در وضعیت مالی دلخواه خود قرار نداریم و دلیل همه‌نیز تقریبا مشابه است. اما خبر خوب این است که هیچ زمان برای ثروتمند شدن دیر نیست.آیا دوست دارید بدانید چرا تاکنون پولدار نشده اید؟ مطلب زیر را مطالعه کنید.جیب خالی پز عالی

بله، خرید وسایل شیک و گران بسیار لذت بخش است. اینکه ماشین لوکس، لباس های خاص یا خانه بزرگ داشته باشید یا به مسافرت های اروپایی و آمریکایی بروید، بسیار عالی است. اما باید به اندازه جیبمان پول خرج کنیم. شاید خیلی از افراد باشند که بدون توجه به حساب بانکی خود خرید می کنند و آخر ماه که می شود با کمبود موجودی مواجه می شوند. مشکل اینجاست تا زمانی که با جیب خالی پز عالی می دهیم، هیچ گاه واقعا پولدار نخواهیم شد. بدهکار بودن بزرگ ترین دشمن شما در مسیر پیشرفت است. بهتر است طوری پول خرج کنید که گویا خیلی پول ندارید تا بتوانید به تدریج پولدار شوید.

 

برنامه ریزی داشته باشيد

 

بدون اینکه برنامه کوتاه یا بلند مدت برای پولدار شدن نداشته باشید هیچ گاه، هیچ اتفاق مثبتی هم رخ نمی دهد. کسی که نمی تواند هدفی برای خود تعیین و بر اساس آن برنامه ریزی کند، به شکست محکوم  است. برنامه ریزی مالی کمی دشوار و ترسناک به نظر می رسد ولی واقعیت اینگونه نیست. هم خودتان می توانید این کار را انجام دهید و هم می توانید از یک مشاور اقتصادی کمک بگیرید.

 

 پس انداز روز مبادا را فراموش نكنيد

 

شاید این حرف را زیاد شنیده باشید اما واقعا باید در زندگی به اندازه حقوق شش ماه خود را پس انداز داشته باشید. بله، گفتن این مساله بسیار آسان تر از انجام آن است. بسیاری از ما همیشه با خرج های ناگهانی و ناخواسته همچون تعمیر ماشین، خانه، وسایل خانه، بیماری، تصادف یا از دست دادن کار مواجه هستیم. همه این مسایل باعث کم یا تمام شدن پس انداز می شوند و شاید تا ماه ها نتوان پولی پس انداز کرد. در ایران که با حجم بالای کرایه های خانه و گرانی آخر ماه تقریبا پولی هم نمی ماند که بتوان به اندازه شش ماه را پس انداز کرد. اما باید توجه داشته باشید بدون پس انداز، هنگام مواجهه با این شرایط دشوار وضعیت شما دشوارتر نیز خواهد شد.

دیر شروع کردن هر ماه و سالی که می گذرد و شما پس اندازی ندارید، احتمال پولدار شدن شما هم کاهش پیدا می کند. حتی با داشتن قسط و قرض و وام هم می توان تا حدی – حتی بسیار کم – پول پس انداز کرد.بیشتر از تلاش، اعتراض می کنید«زندگی کردن هزینه زیادی دارد.»، «این قسط ها هیچ وقت تمام نمی شوند»،

«درآمد خوبی ندارم»، «سرمایه گذاری ریسک بالایی دارد» و … جملاتی هستند که اغلب افراد برای طفره رفتن و توجیه کردن تنبلی های خود بیان می کنند. افرادی که پس انداز، سرمایه گذاری یا برنامه ریزی ندارند اصولا به اعتراضات این چنینی دست می زنند.

 

فقط برای امروز زندگی نکنید و فردا هم برایتان مهم باشد

 

درست است که زندگی خرج دارد و باید تا حد امکان خوب زندگی کرد. اما به چه قیمتی؟ نباید مثل ریگ پول خرج کنید و فردا که به هر دلیلی کار یا درآمد نداشتید، نباید هشتتان گرو نه باشد. با بدهی های زیاد نمی توانید پولدار شوید. پس لطفا لطفی در حق خود بکنید و به جای «حال را دریاب و فردا غصه فردا را بخور!» را دور بریزید و در عوض، جمله: «چندروز بخور نون و تره، یه عمر بخور نون کره » را شعار خود کنید.

 

سرمایه گذاری خود را در يك جا محدود  نكنيد

 

شاید به قدری خوش شانس باشید که در مسابقه یا بانک برنده پول زیادی بشوید و بخواهید از این طریق برای خود درآمد کسب کنید. اما این کار ایده خوبی برای سرمایه گذاری نیست. یکی از بدترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که همه سرمایه خود را در یک جا بخوابانید. چنین کاری شما را در معرض خطر زیادی قرار می دهد. بهترین روش،  ترکیب انواع سرمایه گذاری ها است.

 

تحت تاثير شرايط نباشيد

 

همه ما به نوعی در خطر روبه رویی با مسایلی هستیم که مانع از پولدار شدن ما می شوند. به طور مثال، همسر ولخرجی داریم، یا خودمان دچار بیماری زیاد خرید کردن هستیم. رسانه هایی که به این مسایل دامن می زنند نیز تاثیر ده برابری برای جلوگیری از پس انداز دارند. اما باید سعی کنید کمی از خرج های اضافه و مسایل هزینه ساز را کم کنید تا بتوانید موفق و ثروتمند شوید.


:: موضوعات مرتبط: امور مالي , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد